رییس شورای هماهنگی تبلغات اسلامی استان مرکزی گفت: مراسم آیینی و تبیینی بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در ۵۰ نقطه استان برگزار می شود. 
کد خبر: ۱۱۰۸۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵ 03 June 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت الاسلام خلیلی با بیان اینکه امام خمینی از تأثیرگذارترین شخصیت‌های سیاسی و مذهبیِ تاریخ معاصر ایران و جهان است، افزود: معرفی ابعاد شخصیتی و ترسیم و تبلیغ سیره، اندیشه‌ها و مجاهدت‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی رحمه الله علیه در شکل گیری و رهبری انقلاب اسلامی باید به درستی برای نسل جوان و نوجوان تبیین شود. 
وی یادآورشد: مراسم بزرگداشت ارتحال در مصلای اراک با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین طیبی فر جانشین نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران مداحی حاج مرتضی طاهری در جمع اقشار مردم انقلابی امروز شنبه ۱۳ خرداد پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می شود. 
او با اشاره به برگزاری ۳۰ محفل انس باقرآن در مساجد سراسر استان ابراز داشت: جلسات تبیینی و طرح تلاوت نور و ختم قرآن کریم با نیت هدیه به روح ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از ۱۳ تا ۱۵ خرداد در مساجد سراسر استان با مشارکت نمازگزاران اجرا می شود.
حجت الاسلام خلیلی با گرامیداشت یاد و خاطره شصتمین سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد و شهدای این قیام به عنوان نقطه آغازین جریان مبارزه علیه رژیم ستمشاهی این را هم گفت که به همین مناسبت در مراکز شهرستان‌های تابعه مراسم بزرگداشت قیام خونین ۱۵ خرداد در شامگاه ۱۴ و ۱۵ خرداد برگزار می شود و در شهر اراک نیز در مسجد امام حسن(ع) در روز ۱۴ خرداد پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام الهامی نیا این آیین برگزار می شود. 
اعزام ۱۵ هزار نفر از زائران به مرقد مطهر امام راحل، برپایی جشنواره ملی شعر روح الله، بازدید اقشار مردم از زادگاه و بیت تاریخی امام راحل در خمین، برگزاری مسابقات از وصیت نامه امام راحل، برپایی نمایشگاه کتاب و آثار هنر‌های تجسمی هنرمندان استانی از دیگر برنامه های تدارک دیده شده ستاد ارتحال استان مرکزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار